Suntem mai mult sau mai puţini credincioşi. Trăim într-o societate religioasă, fie că ne pasă fie că nu. Dar există o problemă controversată asupra căreia am căutat lămurire. Este vorba despre adevărata zi de închinare. Majoritatea se închină duminica, alţii miercurea sau vinerea, şi câţiva sâmbăta. Unii m-au şocat cu indiferenţa lor, alţii m-au îmbrâncit la colţ cu tradiţia, iar unii pur şi simplu erau mai neştiutori decât mine.
Poate o să mă consideraţi îngust. Poate radical, sau naiv. Dar trecând peste, intenţia mea a fost să merg la sursă. Poate El ştie mai bine. De ce să nu-L întrebăm pe Dumnezeu? Şi iată ce mi-a spus:
Spune-mi Doamne, ai Tu o anumită zi de închinare?
În ziua Domnului eram în Duhul Apoc. 1:10
Deci există o zi a Domnului. Dar care este ea? Cărei zile eşti Tu Domn?
Fiul Omului este Domn chiar şi al Sabatului Matei 12:8
Sunt şapte zile în săptămână. Care zi este ziua Sabatului?
Ziua a şaptea este Sabatul Domnului Dumnezeului tău (Porunca a patra)Exod 20:8
Care zi, după socoteala noastră, este ziua a şaptea, Sâmbăta, sau Dumninica?
După ce a trecut ziua Sabatului, Maria Magdalena, Maria, mama lui Iacob… În ziua dintâi a săptămânii, s-au dus la mormânt dis-de-dimineaţă, pe când răsărea soarele.. au intrat în mormânt, şi au văzut un tinerel şezând… El le-a zis: „Nu vă spăimântaţi! Căutaţi pe Isus din Nazaret, care a fost răstignit: a fost înviat, nu este aici Marcu 16:1-6 (În creştinătate este cunoscut că ziua învierii este duminica. Trecuse Sabatul, deci este evident că Sabatul este sâmbăta)
Dar, Doamne, nu ai desfiinţat Tu Legea în care se cuprinde şi porunca Sabatului?
Să nu credeţi că am venit să stric Legea, sau Prorocii; am venit nu să stric, ci să împlinesc Matei 5:17
Dar n-ai schimbat Tu una din porunci, astfel ca şi urmaşii Tăi să ţină o altă zi în locul zilei a şaptea?
Căci adevărat vă spun, câtă vreme nu va trece cerul şi pământul, nu va trece o iotă sau o frântură de slovă din lege, până nu împlini totul (până nu va fi ţinut totul – trad. Goodspeed) Matei 5:17; vezi şi Iacov 2:10
Dar Doamne, nu cumva sâmbăta este o zi evreiască? Nu este această zi Sabatul evreilor?
Sabatul a fost făcut pentru om Marcu 2:27 (Sabatul a fost intituit şi dat omului cu 1500 de ani înainte de a exista vreun evreu încă de la creaţiunea pământului – vezi Geneza 2)
Unii mi-au spus că după răstignirea Ta, urmaşii tăi n-au mai ţinut Sabatul după poruncă. E adevărat?
Era ziua pregătirii şi începea ziua Sabatului. Femeile care veniseră cu Isus din Galilea, au însoţit pe Iosif, au văzut mormântul şi felul cum Isus a fost pus în el, s-au întors şi au pregătit miresme şi miruri. Apoi, în ziua Sabatului s-au odihnit după Lege Luca 23:54-56
Dar nu s-a întâlnit apostolul Pavel cu primii creştini duminica în cinstea învierii? Care era obiceiul său cu privire la ziua de închinare?
Pavel, după obiceiul său, a intrat în sinagogă. Trei zile de Sabat a vorbit cu ei din Scripturi Faptele Apostolilor 17:2
Bine Doamne, dar cu evreii s-a întâlnit în Sabat probabil doar din cauza faptului că atunci mergeau ei la sinagogă. Şi cu convertiţii dintre Neamuri s-a întâlnit tot în Sabat? Poate că s-a întâlnit cu Iudeii în Sabat, iar cu Grecii duminica. Ce zici de asta?
Pavel vorbea în sinagogă în fiecare zi de Sabat, şi îndupleca pe Iudei şi pe Greci Faptele Apostolilor 18:4 vezi şi Fapte 13:42-44
Ce învăţa Pavel cu privire la ziua Sabatului?
Rămâne, dar, o odihnă de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu. Fiindcă cine intră în odihna Lui, se odihneşte şi el de lucrările lui, cum S-a odihnit Dumnezeu de lucrările Sale Evrei 4:9-10
Dar la ce face aluzie Pavel când vorbeşte despre odihnire aşa cum S-a odihnit Dumnezeu?
Căci într-un loc a vorbit astfel despre ziua a şaptea: “Dumnezeu S-a odihnit în ziua a şaptea de toate lucrările Lui Evrei 4:4
Aşa dar, aceasta este îndrumarea Ta cu privire la păzirea Sabatului?
Ştiţi că n-am ascuns nimic din ce vă era de folos, şi nu m-am temut să vă propovăduiesc şi să vă învăţ înaintea norodului şi în case Fapte 20:20 (În Noul Testament există nu mai puţin de 59 de referinţe cu privire la Sabat. Cartea Faptelor menţionează 84 de Sabate în care apostolul Pavel şi tovarăşii săi de lucru au ţinut servicii religioase) Vezi şi Amos 3:7
Atunci de ce sunt atât de mulţi oameni care ţin duminica?
El, (cornul cel mic) va rosti vorbe de hulă împotriva Celui Prea Înalt… şi se va încumeta să schimbe vremurile şi Legea Daniel 7:25
Biserica Romano-Catolică este cornul cel mic din Daniel 7; crezi că ea s-a încumetat să schimbe vremurile şi Legea?
Pune preoţilor următoarea întrebare asupra Legii Hagai 2:11
Foarte bine. Am să-l întreb pe Stephen Keenan, un preot catolic: Biserica dvs. crede că are puterea să schimbe Legea lui Dumnezeu?
“Dacă nu ar fi avut aşa o putere, ea n-ar fi putut face ceea ce toţi religioniştii moderni aprobă, şi anume nu ar fi putut înlocui ţinerea Sabatului, ziua a şaptea a săptămânii, cu ţinerea dumnicii, care este ziua întâi a săptămânii – schimbare pentru care nu există nici un temei Scripturistic” Catechistul Doctrinal, p.174
Când s-a făcut această schimbare?
“Noi ţinem duminica în locul sâmbetei, pentru că Biserica Romano-Catolică în sinodul de la Laodiceea (364 d.Hr.) a transferat solemnitatea zilei de odihnă de la sâmbătă la duminică” (Catechismul convertiţilor, de Peter Greiermann, p.50 – Catechismul acesta a primit binecuvântarea papei la 25 ianuarie 1910)
Protestanţii sunt de acord cu această afirmaţie?
Congregaţionalistul: “Este cu totul clar că oricât de riguros şi devotat am respecta duminica, noi nu ţinem Sabatul!” Dr. R.W. Dale, The Commendments, p.106
Metodistul: “În limba ebraică Sabat înseamnă odihnă şi este ziua a şaptea a săptămânii… şi trebuie s-o spunem fără ocol că nu există nici o lege în Noul Testament cu privire la ziua întâia” Buck’s Theological Dictionary
Baptistul: „A fost şi este o poruncă, de a sfinţi ziua Sabatului, dar acea zi de Sabat nu era duminica. Dar se va spune pe nerăsuflate şi cu oarecare înfăţişare de triumf, că Sabatul a fost transferat din ziua a şaptea a săptămânii, cu toate îndatoririle, privilegii şi sancţiunile sale. Dorind cu ardoare informaţie despre acest subiect, pe care l-am studiat ani de zile, întreb: unde poate fi găsit raportul unei astfel de tranziţii? Nu în Noul Testament, absolut nu… Ştiu precis că duminica n-a existat în practica creştină a Bisericii primare… Din păcate, ea a ajuns aici stigmatizată cu semnul păgânismului şi botezată cu numele zeului soare, când a fost adoptată şi sanctificată de către apostazia papală, şi lăsată ca moştenire sacră Protestantismului” Dr. E.T. Hiscox, autorul Manualului Baptist.
Are vreo consecinţă faptul de a nu ţine o anumită zi?
Nu ştiţi că, dacă vă daţi robi cuiva, ca să-l ascultaţi, sunteţi robii aceluia de care ascultaţi, fie că este vorba de păcat, care duce la moarte, fie că este vorba de ascultare, care duce la neprihănire? Romani 6:16
Atunci ce o să fac? Să păzesc Sabatul poruncii lui Dumnezeu, sau să păzesc duminica pusă de oameni?
Petru şi apostolii ceilalţi, drept răspuns, i-au zis: “Trebuie să ascultăm mai mult de Dumnezeu decât de oameni! Fapte 5:29
Doamne, dar ce părere ai Tu despre păzirea duminicii?
Şi aţi desfiinţat astfel cuvântul lui Dumnezeu în folosul datinii voastre.. Degeaba Mă cinstesc ei, învăţând ca învăţături nişte porunci omeneşti. Matei 15:6.9
Dar milioanele de oameni care ţin duminica să fie oare greşiţi?
Intraţi pe poarta cea strâmtă. Căci largă este poarta, lată este calea care duce la pierzare, şi mulţi sunt cei ce intră pe ea. Dar strâmtă este poarta, îngustă este calea care duce la viaţă, şi puţini sunt cei ce o află. Matei 7:13,14
Dar domnul Cutare, care este doctor în teologie, este un om foarte învăţat. De ce unul ca el şi alţi mari predicatori nu ţin Sabatul?
De pildă, fraţilor, uitaţi-vă la voi care aţi fost chemaţi: printre voi nu sunt mulţi înţelepţi în felul lumii, nici mulţi puternici, nici mulţi de neam ales. Dar Dumnezeu a ales lucrurile nebune ale lumii, ca să facă de ruşine pe cele înţelepte. Dumnezeu a ales lucrurile slabe ale lumii, ca să facă de ruşine pe cele tari.1 Corinteni 1:26,27 (Şi marii învăţători din timpul lui Isus au lepădat adevărul. Urmaşii Săi au fost majoritatea oameni de rând)
Dar eu am primit pe Isus. Eu ştiu că El este Mântuitorul meu. Eu ştiu că El m-a primit, deşi eu am ţinut duminica. Desigur, eu n-am să fiu pierdut dacă nu voi ţine Sabatul, nu?
Dumnezeu nu ţine seama de vremurile de neştiinţă, şi porunceşte acum tuturor oamenilor de pretutindeni să se pocăiască Fapte 17:30
Dar eu Te cunosc, Doamne, şi ştiu că n-ai să mă osândeşti din cauză că nu respect Sabatul.
Cine zice: “Îl cunosc”, şi nu păzeşte poruncile Lui, este un mincinos, şi adevărul nu este în el.1 Ioan 2:4
Dar nu e de ajuns că eu Te iubesc şi trăiesc după Legea dragostei?
Dacă Mă iubiţi, veţi păzi poruncile Mele Ioan 14:15
Asta vrea să zică toate cele zece?
Căci, cine păzeşte toată Legea, şi greşeşte într-o singură poruncă, se face vinovat de toate Iacov 2:10
Ei bine, eu cred că dacă noi încercăm să urmăm pe Isus, asta e tot ce ne trebuie, nu?
Cine zice că rămâne în El, trebuie să trăiască şi el cum a trăit Isus1 Ioan 2:6 vezi şi Ioan 15:7-10
Şi cum ai umblat Tu, Doamne? Care era obiceiul Tău?
A venit în Nazaret, unde fusese crescut; şi, după obiceiul Său, în ziua Sabatului, a intrat în sinagogă Luca 4:16
Dar Doamne, asta era acum 2000 de ani. N-ai ţine altă zi decât sâmbăta dacă ai veni pe pământ în prezent?
Căci Eu sunt Domnul, Eu nu Mă schimb Maleahi 3:6 Isus Hristos este acelaşi ieri şi azi şi în veci!Evrei 13:8
Crezi că este absolut necesar să păzesc poruncile?
Dar dacă vrei să intri în viaţă, păzeşte poruncile Matei 19:17
Dar eu încă nu văd, Doamne, de ce accentuezi Tu aşa de mult ziua a şaptea? Nu este duminica tot aşa de bună?
Dumnezeu a binecuvântat ziua a şaptea şi a sfinţit-o, pentru că în ziua aceasta S-a odihnit de toată lucrarea Lui, pe care o zidise şi o făcuse Geneza 2:3 Căci ce binecuvântezi Tu, Doamne, este binecuvântat pentru veşnicie! 1 Cronici 17:27
Ei bine, părerea mea este că dacă ţin o zi din şapte este bine.
Multe căi i se par bune omului, dar la urmă duc la moarte Proverbe 16:25
Dar Doamne, mărturisirea mea de credinţă nu mă poate duce în cer?
Nu orişicine-Mi zice: “Doamne, Doamne!” va intra în Împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu care este în ceruri Matei 7:21
Da, înţeleg că Sabatul este adevărat: dar dacă eu închid în Sabat, afacerile mele ar avea de suferit. N-am să mai promovez.
Şi ce foloseşte unui om să câştige toată lumea, dacă îşi pierde sufletul? Marcu 8:36
Ei bine, în ce mă priveşte pe mine, nu mă îngrijorez. Dar ce fac cu familia? Nu ar fi mai bine să lucrez în Sabat decât să-mi moară familia de foame?
Fiindcă toate aceste lucruri Neamurile le caută. Tatăl vostru cel ceresc ştie că aveţi trebuinţă de ele. Căutaţi mai întâi Împărăţia lui Dumnezeu şi neprihănirea Lui, şi toate aceste lucruri vi se vor da pe deasupra. Matei 6:32-33
Prietenii mei vor râde de mine, şi mă vor batjocori.
Ferice va fi de voi când, din pricina Mea, oamenii vă vor ocărî, vă vor prigoni, şi vor spune tot felul de lucruri rele şi neadevărate împotriva voastră! Bucuraţi-vă şi înveseliţi-vă, pentru că răsplata voastră este mare în ceruri; căci tot aşa au prigonit pe proorocii, care au fost înainte de voi. Matei 5:11-12; Dacă vă urăşte lumea, ştiţi că pe Mine M-a urât înaintea voastră. Ioan 15:18
Dar s-ar putea ca familia mea să nu fie de acord cu mine. Va apărea dezbinare. Ce e de făcut?
Tot aşa, oricine dintre voi, care nu se leapădă de tot ce are, nu poate fi ucenicul Meu. Luca 14:33
Mă tem că n-o să fiu în stare să suport toate aceste încercări. Sunt prea slab.
Harul Meu îţi este de ajuns; căci puterea Mea în slăbiciune este făcută desăvârşită. 2 Corinteni 12:9; Pot totul în Hristos, care mă întăreşte Filipeni 4:13
Doamne, dar merită să suferi şi să pierzi atâtea lucruri doar ca să ascultăm poruncile Tale?
Şi Isus le-a zis: “Adevărat vă spun că nu este nimeni, care să-şi fi lăsat casa, sau nevasta, sau fraţii, sau părinţii, sau copiii, pentru Împărăţia lui Dumnezeu, şi să nu primească mult mai mult în veacul acesta de acum, iar în veacul viitor, viaţa veşnică. Luca 18:29-30 Şi ştiu că porunca Lui este viaţa veşnică.Ioan 12:50
Doamne, şi pe Noul Pământ, după ce vei veni Tu, se va ţine Sabatul?
Căci după cum cerurile cele noi, şi pământul cel nou, pe care le voi face, vor dăinui înaintea Mea – zice Domnul – aşa va dăinui şi sămânţa voastră şi numele vostru. În fiecare lună nouă şi în fiecare Sabat, va veni orice făptură să se închine înaintea Mea, zice Domnul Isaia 66:22-23
Atunci Doamne, facă-se voia Ta, precum în cer, aşa şi pe pământ. Cu ajutorul Tău, voi ţine şi eu Sabatul.
Bine, slugă bună şi credincioasă Matei 25:21










sooopeer….sunt unele informatii de care am nevoie…..
fain blogu…..succes pe mai departe
Domnul cu tine!!!!si cu ceilalti colegi;)
super… toate intrebarile si raspunsurile sunt puse,adik cele importante… Domnul sa ne ajute sa tinem tot ce stim si sa implinim voia Lui.Foarte frumos blogul
[...] De ce aţi uitat când Eu am spus “Adu-ţi aminte”? [...]
Unul socoteşte o zi mai presus decât alta; pentru altul, toate zilele sunt la fel. Fiecare să fie deplin încredinţat în mintea lui.
Cine face deosebire între zile, pentru Domnul o face. Cine nu face deosebire între zile, pentru Domnul n-o face. Cine mănâncă, pentru Domnul mănâncă; pentru că aduce mulţumiri lui Dumnezeu. Cine nu mănâncă, pentru Domnul nu mănâncă; şi aduce şi el mulţumiri lui Dumnezeu. (Romani 14:5-6)
Apostoli erau adunati in prima zi a saptamanii, adica duminica:
În ziua dintâi a săptămânii, eram adunaţi laolaltă ca să frângem pâinea. Pavel, care trebuia să plece a doua zi, vorbea ucenicilor, şi şi-a lungit vorbirea până la miezul nopţii.( Fapte 20:7)
Isus, prin viata Lui a implinit Legea veche si a schimbat legamantul cu unul nou. Nu avem nevoie de Legea veche pentru mantuire, chiar daca automat, in mod logic, cele 10 porunci vor fi respectate prin pastrarea doar a celor doua date de Isus:
“Învăţătorule, care este cea mai mare poruncă din Lege?”
Isus i-a răspuns: “Să iubeşti pe Domnul, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău, şi cu tot cugetul tău.”
“Aceasta este cea dintâi, şi cea mai mare poruncă.
Iar a doua, asemenea ei, este: ,Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.’
În aceste două porunci se cuprinde toată Legea şi Proorocii.(Matei 22:37-40)
Căci toată Legea se cuprinde într-o singură poruncă: “Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.” (Galateni 5:14)
Multi vor sa-si faca neprihanirea cu mainile lor, pazind legea si aratand cat de buni sunt ei. Dar cu Dumnezeu nu merge asa, pentru ca, asa cum am zis, Isus a incheiat un legamant nou:
Căci nimeni nu va fi socotit neprihănit înaintea Lui, prin faptele Legii, deoarece prin Lege vine cunoştinţa deplină a păcatului.
Dar acum s-a arătat o neprihănire (Greceşte: dreptate); pe care o dă Dumnezeu, fără lege – despre ea mărturisesc Legea şi proorocii -
şi anume, neprihănirea dată de Dumnezeu, care vine prin credinţa în Isus Hristos, pentru toţi şi peste toţi cei ce cred în El. Nu este nici o deosebire.(Romani 3:20-22)
El ne-a mântuit şi ne-a dat o chemare sfântă, nu pentru faptele noastre, ci după hotărârea Lui şi după harul care ne-a fost dat în Hristos Isus, înainte de veşnicii, (2 Timotei 1:9)
Pentru că noi credem că omul este socotit neprihănit prin credinţă, fără faptele Legii.
Sau, poate, Dumnezeu este numai Dumnezeul Iudeilor? Nu este şi al Neamurilor? Da, este şi al Neamurilor;
deoarece Dumnezeu este unul singur şi El va socoti neprihăniţi, prin credinţă, pe cei tăiaţi împrejur, şi tot prin credinţă şi pe cei netăiaţi împrejur.(Romani 3:28-30)
El ne-a mântuit, nu pentru faptele, făcute de noi în neprihănire, ci pentru îndurarea Lui, prin spălarea naşterii din nou şi prin înnoirea făcută de Duhul Sfânt,(Tit 3:5)
Totuşi, fiindcă ştim că omul nu este socotit neprihănit, prin faptele Legii, ci numai prin credinţa în Isus Hristos, am crezut şi noi în Hristos Isus, ca să fim socotiţi neprihăniţi prin credinţa în Hristos, iar nu prin faptele Legii; pentru că nimeni nu va fi socotit neprihănit prin faptele Legii.(Galateni 2:16)
Iată numai ce voiesc să ştiu de la voi: prin faptele Legii aţi primit voi Duhul, ori prin auzirea credinţei?(Galateni 3:2)
Cel ce vă dă Duhul şi face minuni printre voi, le face oare prin faptele Legii sau prin auzirea credinţei?(Galateni 3:5)
Aşa că cei ce se bizuiesc pe credinţă, sunt binecuvântaţi împreună cu Avraam cel credincios.
Căci toţi cei ce se bizuiesc pe faptele Legii, sunt sub blestem; pentru că este scris: “Blestemat este oricine nu stăruie în toate lucrurile scrise în cartea Legii, ca să le facă.” (Galateni 3:9-10)
Isus, cum zice Biblia, era mort in ziua de Sabat. Noi nu cinstim un dumnezeu mort. Cel mai important este sa te opresti si sa te intalnesti cu Dumnezeu in fiecare zi si nu in ziua de Sabat . “Apoi le-a zis: “Sabatul a fost făcut pentru om, iar nu omul pentru Sabat;”(Marcu 2:27) Nimeni dar să nu vă judece cu privire la mâncare sau băutură, sau cu privire la o zi de sărbătoare, cu privire la o lună nouă, sau cu privire la o zi de Sabat,
care sunt umbra lucrurilor viitoare, dar trupul este al lui Hristos. (Coloseni 2:16-17)
Roxxy.. argumentele tale pentru a avea o constiinta impacata sunt destul de firave. Nu vreau sa fiu rau, dar poate ca nu ai citit tot articolul. Daca l-ai fi citit cu atentie nu ai mai fi dat unele texte precum: “Blestemat este oricine nu stăruie în toate lucrurile scrise în cartea Legii, ca să le facă.” (Galateni 3:9-10). Pe baza acestui text tu zici “Căci toţi cei ce se bizuiesc pe faptele Legii, sunt sub blestem”. Dar textul spune tocmai contrariul. Blestemul e pentru cei ce nu staruie sa le faca, nu pentru cei care nu le fac.
Tu ai introdus problema mantuirii prin credinta. Este adevarat tot ce ai spus. Credinta este cea care conteaza. Mantuirea este un dar, este un har pentru cei care cred. Dar credinta este ceea ce ne face sa intram in acest har, iar faptele sunt ceea ce ne pastreaza. Caci odata mantuit nu esti pentru totdeauna mantuit. Daca acum crezi in Isus, poate maine il vei trada. Asadar, exista o legatura stransa intre Lege si Har.
Tu ai recunoscut ca “Isus, prin viata Lui a implinit Legea veche”… asta inseamna ca S-a conformat. Nu a încălcat nici o poruncă. Nu pentru că aşa era El încredintat, ci pentru că aşa “Stă scris”. De multe ori a afirmat El insusi acest lucru. Mi se pare ciudat de ce ii zici tu “Legea Veche”… Articolul evidentiază clar prin texte biblice ca Dumnezeu nu se schimba.. Ceea ce a adus Isus este o mai mare revelatie a cum este Dumnezeu cu adevarat. El este dragoste.
Cele două porunci care le amintesti tu sunt fundamentul pentru toate cele 10 porunci. Dacă cele 10 porunci nu sunt implinite din dragoste, sunt egale cu zero. De aceea, “dacă iubeşti pe Dumnezeu, vei păzi poruncile” (Ioan 14:15). Un alt text spune “Dacă vrei să intri în viaţă păzeste poruncile” (Matei 19:17).
In privinta textului din Coloseni 2:16.17 “Nimeni sa nu va judece cu privire la o zi de sabat”, textul se refera la sarbatorile ceremoniale. Evrei aveau mai multe sarbatori in afara de ziua obisnuita de sabat, ziua a saptea. Unele precum sarbatoarea corturilor, Yom kippur, sarbatoarea spicelor etc. Acestea mai erau numite Sabate Ceremoniale pentru ca Dumnezeu le-a cerut sa le sărbătorească ca pe o zi de Sabat. Dar acestea erau distincte de Ziua a şaptea, Sabatul Domnului.
Ceea ce s-a desfiinţat la venirea lui Isus este sistemul jertfelor si toate ceremoniile care de fapt au fost implinite in persoana lui Isus Hristos.
Nu poruncile sunt punctul principal. Ci Dumnezeu sau Isus. Pazirea lor sau ascultarea e dovada că Îl iubesti.
Şi apoi, dacă tu crezi că noi cinstim un Dumnezeu mort, imi pare rau. El a ramas in mormant tocmai ca sa se “odihneasca” in Ziua Sabatului. Nu a facut nici o lucrare. Tatal a asteptat sa treaca Ziua de Odihna, si apoi L-a inviat.
Sper ca te va ajuta ceea ce am scris. Multă pace.
Gabriel, argumentele mele nu sunt pentru a avea o constiinta impacata. Probabil ca sunt firave, dar nu pot sa pretind ca stiu toata Biblia, pentru ca as minti. Si imi pare rau, dar chiar am citit tot articolul
.
“Pe baza acestui text tu zici “Căci toţi cei ce se bizuiesc pe faptele Legii, sunt sub blestem”. “De fapt, nu eu am zis asta, ci e scris in Scriptura, in Galateni 3:10, prima parte a versetului.
“Daca l-ai fi citit cu atentie nu ai mai fi dat unele texte precum: “Blestemat este oricine nu stăruie în toate lucrurile scrise în cartea Legii, ca să le facă.” “Pai importanta era prima parte a versetului, dar nu puteam sa las jumatate de verset, n-avea sens. Trebuie sa citesti versetele urmatoare ca sa intelegi partea a doua a versetului.
“Căci toţi cei ce se bizuiesc pe faptele Legii, sunt sub blestem; pentru că este scris: “Blestemat este oricine nu stăruie în toate lucrurile scrise în cartea Legii, ca să le facă.” (Galateni 3:10) Prima parte a versetului face referire la Deuteronom 27:26, unde este scris :“ “Blestemat sa fie cine nu va implini cuvintele legii acesteia, si cine nu le va face!” – Si tot poporul sa raspunda:”Amin!” “. Si mai departe, versetele urmatoare o sa te lamureasca: “Şi că nimeni nu este socotit neprihănit înaintea lui Dumnezeu, prin Lege, este învederat, căci “cel neprihănit prin credinţă va trăi.”
Însă Legea nu se întemeiază pe credinţă; ci ea zice: “Cine va face aceste lucruri, va trăi prin ele”.
Hristos ne-a răscumpărat din blestemul Legii, făcându-Se blestem pentru noi, – fiindcă este scris: “Blestemat e oricine este atârnat pe lemn” -
pentru ca binecuvântarea vestită lui Avraam să vină peste Neamuri, în Hristos Isus, aşa ca, prin credinţă, noi să primim Duhul făgăduit.”(Galateni 3:11-14)
Cei ce se bizuiesc pe faptele Legii pentru a fi mantuiti, sunt blestemati, pentru ca oricat ar starui si ar incerca sa faca lucrurile scrise in Lege pentru a-si castiga mantuirea, nu vor reusi niciodata.
Adica, a reusit vreun om sa se mantuiasca singur, prin faptele lui? A reusit sa duca o viata neprihanita si sfanta inaintea lui Dumnezeu? “Căci toţi au păcătuit, şi sunt lipsiţi de slava lui Dumnezeu.”(Romani 3:23) Daca oamenii ar fi reusit sa implineasca poruncile, nu ar mai fi fost nevoie de jertfa lui Isus, pentru ca oamenii nu ar mai avea pacate, dar “Voi eraţi morţi în greşelile şi în păcatele voastre”(Efeseni 2:1).
Tu ai zis “Mantuirea este un dar, este un har pentru cei care cred.” Corect. “Căci prin har aţi fost mântuiţi, prin credinţă. Şi aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca sa nu se laude nimeni”(Efeseni 2:8-9).
Ai mai zis ca eu am recunoscut ca Isus, prin viata lui, a implinit Legea vechea.[ "Mi se pare ciudat de ce ii zici tu “Legea Veche”- "Dar acum, am fost izbăviţi de Lege, şi suntem morţi faţă de Legea aceasta, care ne ţinea robi, pentru ca să slujim lui Dumnezeu într-un duh nou, iar nu după vechea slovă."(Romani 7:6)]
Mi se pare normal sa recunosc asta, pentru ca e adevarat. “Să nu credeţi că am venit să stric Legea sau Proorocii; am venit nu să stric, ci să împlinesc.”(Matei 5:17)—E exact acelasi verset care l-ai citat si tu, doar ca ai raspuns la o alta intrebare “Dar, Doamne, nu ai desfiinţat Tu Legea în care se cuprinde şi porunca Sabatului?”
Eu nu am afirmat ca acum ca am primit harul Legea nu mai este importanta si ca putem pacatui dupa bunul nostru plac, cu gandul “Ei, lasa, Isus a murit pentru pacatele mele, deci am intrare libera in Imparatia lui Dumnezeu” ci pur si simplu ca nu ea ne mantuieste. “Căci păcatul nu va mai stăpâni asupra voastră, pentru că nu sunteţi sub Lege, ci sub har. Ce urmează de aici? Să păcătuim pentru că nu mai suntem sub Lege ci sub har? Nicidecum.”(Romani 6:14-15)
Ea este importanta prin faptul ca “prin Lege vine cunoştinţa deplină a păcatului” (Romani 3:20(b)).
“Deci ce vom zice? Legea este ceva păcătos? Nicidecum! Dimpotrivă, păcatul nu l-am cunoscut decât prin Lege. De pildă, n-aş fi cunoscut pofta, dacă Legea nu mi-ar fi spus: “Să nu pofteşti!”
Apoi păcatul a luat prilejul, şi a făcut să se nască în mine prin porunca tot felul de pofte; căci fără Lege, păcatul este mort.
Odinioară, fiindcă eram fără Lege, trăiam; dar când a venit porunca, păcatul a înviat, şi eu am murit.
Şi porunca, ea, care trebuia să-mi dea viaţa, mi-a pricinuit moartea.
Pentru că păcatul a luat prilejul prin ea m-a amăgit, şi prin însăşi, porunca aceasta m-a lovit cu moartea.
Aşa că Legea, negreşit, este sfântă, şi porunca este sfântă, dreaptă şi bună.” (Romani 7:7-12) Banuiesc ca acum suntem amandoi de acord ca Legea este buna, si nu pentru ca o zic eu sau tu, ci pentru ca o zice Cuvantul lui Dumnezeu.
Hmm, insa nu prea imi dau seama care este legatura stransa intre Lege si har. Realizez ca poate la un moment dat al vietii o persoana a fost mantuita iar apoi s-a departat de Dumnezeu. A fost mantuita prin har, dar nu l-a pierdut cand s-a departat de Dumnezeu . Acea persoana inca se bucura de dragostea lui Dumnezeu, iar harul este darul NEMERITAT pe care ni-l ofera Domnul. Nu il primim cu masura, in functie de cate porunci am pastrat.
Da, cred ca nu va ajunge in rai decat daca se va cai si se va intoarce la Tatal.
“Şi apoi, dacă tu crezi că noi cinstim un Dumnezeu mort, imi pare rau” – Mie imi pare rau daca a sunat ca as crede asta. N-as fi zis ca cinstiti un Dumnezeu mort, pentru ca sunt convinsa ca slujim aceluiasi Dumnezeu.
“ El a ramas in mormant tocmai ca sa se “odihneasca” in Ziua Sabatului. Nu a facut nici o lucrare. “ – De fapt, Isus a coborat in iad in timpul in care era mort, pentru a propovadui Evanghelia celor care au murit inainte de a veni El pe pamant, pentru a le da o sansa sa creada, o sansa de mantuire :” Hristos, de asemenea, a suferit odată pentru păcate, El, Cel neprihănit, pentru cei nelegiuiţi, ca să ne aducă la Dumnezeu. El a fost omorât în trup, dar a fost înviat în duh, în care S-a dus să propovăduiască duhurilor din închisoare, care fuseseră răzvrătite odinioară, când îndelunga răbdare a lui Dumnezeu era în aşteptare, în zilele lui Noe, când se făcea corabia, în care au fost scăpate prin apă un mic număr de suflete, şi anume opt.” (1 Petru 3:18-20) “ Căci tocmai în vederea aceasta a fost vestită Evanghelia şi celor morţi, pentru ca să fie judecaţi ca oameni în trup, dar să trăiască după Dumnezeu, în duh.”(1 Petru 4:6)
Stiam ca evreii au mai multe sarbatori, in afara de Sabat, precum sarbatoarea corturilor, azimilor,primelor roade,trambitelor etc, dar nu stiam ca ele se numesc si Sabate Ceremoniale. Bineinteles ca sunt diferite de ziua a saptea, Sabatul. Doar ca nu inteleg de ce tu zici ca in versetul “Nimeni dar să nu vă judece cu privire la mâncare sau băutură, sau cu privire la o zi de sărbătoare, cu privire la o lună nouă, sau cu privire la o zi de Sabat” , termenul “Sabat” se refera la acele sarbatori, Sabatele Ceremoniale, si nu la ziua de odihna. Vreau sa spun, versetul precizeaza atat “o zi de sarbatoare” cat si “o zi de Sabat”.
Sunt de acord, nu poruncile sunt punctul principal, ci Dumnezeu. Si cred ca modalitatea prin care iti arati iubirea e incercarea de a-I calca pe urme, pentru ca totusi crestin inseamna urmas al lui Hristos.
“Dacă vrei să intri în viaţă păzeste poruncile” (Matei 19:17). Cam incomplet. Cand tanarul bogat L-a intrebat pe Isus ce bine sa faca pentru a avea viata vesnica, Isus i-a raspuns “Binele este Unul singur. Dar daca vrei sa intri in viata pazeste poruncile.” Si totusi, tanarul spune ca “toate aceste porunci le-am pazit cu grija din tinerete; ce-mi mai lipseste?”. Evident, ii lipsea ceva. Isus ii spune ca pentru a fi desavarsit sa vanda ce are, sa dea la saraci, si va avea o comoara in cer. “Apoi, vino si urmeaza-Ma!”
“Dacă Mă iubiţi, veţi păzi poruncile Mele.” (Ioan 14:15).— Contextul e foarte important. “ Vă dau o poruncă nouă: Să vă iubiţi unii pe alţii; cum v-am iubit Eu, aşa să vă iubiţi şi voi unii pe alţii.”(Ioan 13:34)
“Să nu vi se tulbure inima. Aveţi credinţă în Dumnezeu, şi aveţi credinţă în Mine.”(Ioan 14:1)
“Isus i-a zis: “Eu sunt calea, adevărul şi viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine.”(Ioan 14:6)
“Credeţi-Mă că Eu sunt în Tatăl, şi Tatăl este în Mine; credeţi cel puţin pentru lucrările acestea.”(Ioan 14:11)
“Dacă Mă iubiţi, veţi păzi poruncile Mele.”(Ioan 14:15)
“Dacă cele 10 porunci nu sunt implinite din dragoste, sunt egale cu zero.” Dragostea e implinirea lor.
“Să nu datoraţi nimănui nimic, decât să vă iubiţi unii pe alţii: căci cine iubeşte pe alţii, a împlinit Legea.
De fapt: “Să nu preacurveşti, să nu furi, să nu faci nici o mărturisire mincinoasă, să nu pofteşti”, şi orice altă poruncă mai poate fi, se cuprind în porunca aceasta: “Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.”
Dragostea nu face rău aproapelui: dragostea deci este împlinirea Legii.”(Romani 13:8-10)
La sfarsit vreau sa-ti spun ca motivul pentru care ti-am lasat primul comment a fost faptul ca tu, prin articolul tau, ne-ai acuzat pe noi, cei care tinem Ziua Domnului duminica. Banuiesc ca ti-ai dat seama, nu? Sper sa realizezi, ca faptul ca sarbatorim duminica nu ne face sa umblam pe “calea care duce la pierzare”.
Doamne, dar ce părere ai Tu despre păzirea duminicii?
Şi aţi desfiinţat astfel cuvântul lui Dumnezeu în folosul datinii voastre.. Degeaba Mă cinstesc ei, învăţând ca învăţături nişte porunci omeneşti. Matei 15:6.9
Dar milioanele de oameni care ţin duminica să fie oare greşiţi?
Intraţi pe poarta cea strâmtă. Căci largă este poarta, lată este calea care duce la pierzare, şi mulţi sunt cei ce intră pe ea. Dar strâmtă este poarta, îngustă este calea care duce la viaţă, şi puţini sunt cei ce o află. Matei 7:13,14
Stim ca sambata este Sabatul, ziua de odihna. Nu consideram ca duminica este ziua in care Dumnezeu s-a odihnit (oricum El nu a obosit).Totusi prin Hristos, Dumnezeu devine accesibil pretutindeni, intotdeauna (in orice zi), si oricui, contrar Legii Vechi unde privilegiati erau doar iudeii, care se inchinau doar la Templul din Ierusalim, doar de Sabat sau de sarbatori.Sabatul reprezinta nu doar ziua in care Dumnezeu S-a odihnit, ci si iesirea din Egipt, eliberarea de sub robia egipteana.De altfel, ei comemoreaza exodul la sarbatoarea Pastelor. Crestinii sarbatoresc la Paste Invierea Domnului Isus, care a avut loc duminica. Cu cat mai importanta este eliberarea tuturor popoarelor de sub robia pacatului decat exodul poporului evreu? Deci, cred ca ai inteles ca noi tinem ziua de duminica deoarece Mantuitorul atunci a inviat, duminica fiind ziua celei mai mari sarbatori.
Am citit o carte: Evanghelia este despre oameni. Si ceea ce am retinut eu a fost ca daca o persoana nu are aceeasi parere ca si tine, (chiar daca consideri ca ai dreptate) nu trebuie „sa-i dai in cap” pentru asta. Sper ca nu am facut asta cu tine. Imi cer scuze daca da. Id-ul meu e roxxy_chik90, in caz ca vrei sa nu ne mai „certam” aici.
“Cine eşti tu, care judeci pe robul altuia? Dacă stă în picioare sau cade, este treaba stăpânului său; totuşi, va sta în picioare, căci Domnul are putere să-l întărească pentru ca să stea.”(Romani 14:4) “Dar pentru ce judeci tu pe fratele tău? Sau pentru ce dispreţuieşti tu pe fratele tău? Căci toţi ne vom înfăţişa înaintea scaunului de judecată al lui Hristos.”(Romani 14:10)
O singura chestiune mai vreau sa clarific, caci ziceai ca nu vezi legatura stransa intre Lege si Har. Spune-mi, de ce a murit Isus? pentru ca ne iubeste sau pentru ca Legea era valabila si cerea pedepsirea cu moartea? Amandoua. Incredibil, nu? Cum Dumnezeu administreaza in mod egal Dreptatea si Mila. Isus a murit in locul tau si al meu, pentru ca Legea este valabila si cere plata pacatului. El nu a facut decat substituirea pacatosului cu Mantuitorul. Prin jertfa Sa, Isus a aratat odata pentru totdeauna Sfintenia Legii. “Fiti sfinti, caci si Eu sunt sfant” spune Dumnezeu. E imposibil prin puterea noastra, dar “Pot totul in Hristos, care ma intareste”.
Roxxy, imi pare rau daca tu ai avut impresia asta: Nu vreau sa dau in cap la nimeni. Scopul meu nu a fost unul acuzator, ci am vrut doar sa aduc o lumina in privinta adevaratei zile de odihna. In privinta aceasta, vad ca si tu recunosti adevarul, ca si cei mai invatati ca mine si ca tine din mai multe denominatiuni.
Daca suntem de acord in privinta asta, nu are rost sa dezbatem alte controverse. Stay on topic. Ca unii considera ca ziua invierii e cea mai importanta, e alegerea lor. Libertatea de alegere este un principiu divin. Dar asa cum ai vazut este recunoscut ca Scriptura nu sustine sarbatorirea ei. Acum depinde pe ce este bazata credinta ta. Pe Biblie sau Traditie, caci Biserica este cea care a schimbat ziua in sec. IV d.Hr.
roxxy
argumentele pe care tu le invoci le-am auzit de o mie de ori si tot de o mie de ori mi s-au parut subtirele. intre sabatul – hotarit in mod cert de legea divina, si duminica – hotarita de biserica in urma interpretarilor unor texte care nu sunt indeajuns de evidente in aceasta directie (altfel nu ar fi fost nevoie sa fie interpretate) imi este complet de neinteles cu unii aleg duminica desfiintind sabatul. intre o certitudine si o interpretare, este aleasa interpretarea – mie imi pare chiar definitia ratacirii de la credinta.
daca mai adaugam ca imparatul constantin a hotarit duminica pentru a populariza crestinismul printre paginii care sarbatoreau deja ziua soarelui, argumentele pt duminica sunt si mai subtiri.
tu mai invoci importanta duminicii (ziua invierii) fata de sabat (ziua de odihna) – numai ca din moment ce ambele momente sunt ale lui dumnezeu, poate ar trebui sa fie el cel care hotaraste ierarhia zilelor, si nu noi, oamenii.
o asemenea schimbare a legii, cred eu, ar fi trebuit fi mult mai evidenta in texte – ori, cum chiar mai marii bisericii recunosc – nu este nici o indicatie pt aceasta schimbare in biblie. iar acest lucru ar trebui sa ne faca mult mai precauti in a stabili verdicte si modificari in legea lui dumnezeu.
Dumnezeu a creat pamantul in prima zi. Iisus a inviat in prima zi. Duhul Sfant s-a pogorat peste sfintii apostoli in prima zi. Oare sunt la intamplare? Duminica se implineste Sfanta Treime. In Vechiul Testament si tinea sambata, dar atunci erau inca unele lucruri, pe care in Noul Testament Iisus Hristos, le-a schimbat (sa iubim pe toti oamenii, sa nu juram stramb, sa nu preacurvesti nici nu mintea,etc., dintre care si ziua de sabat ). “sabat” nu inseamna sambata, ci sarbatoare. Iar sabatul crestinilor este duminica. Tot duminica crestinul nu sarbatoreste doar ziua de odihna, ci crestinul sarbatoreste Invierea lui Hristos, fara de care cum spune scriptura: “daca Hristos nu ar fi inviat, zadarnica ar fi credinta noastra”. Hristos nu sambata a rascumparat omenirea, ci duminica. Noi nu am primit Duhul Sfant sambata, ci duminica. Oare cum puteti merge duminica la lucru, cand a inviat Hristos??
poate ai tu dreptate in ce zici ca s-a intimplat duminica, numai ca dumnezeu a zis sa cinstim ziua a a 7a nu pe prima. deci… mai incearca.
Din cate stiu eu, Dumnezeu a spus “Sa nu lucrezi in Ziua a saptea”.. dupa cele 10 porunci. Si Isus nu a schimbat Sabatul. De ce sa nu il luam exemplu pe Isus? “A venit în Nazaret, unde fusese crescut; şi, după obiceiul Său, în ziua Sabatului, a intrat în sinagogă” Luca 4:16
Dar si Iisus sarbatorea Pastile care era duminica… Iar in cazul zilei de odihna, cititi mai bine in biblie, unde Dumnezeu prin gura proorocului David, spune ca va fixa o alta zi de odihna! Iar aceasta zi s-a fixat prin venirea Mantuitorului Iisus Hristos in lume, prin Invierea Sa. Iar sfintii apostoli, frangeau painea (faceau sf euharistie) in fiecare duminica. In biserica ortodoxa, in fiecare duminica se savarseste sf euharistie. Toti crestinii, sarbatoresc duminica ziua de odihna, numai voi si evreii care nu credeau in Invierea Lui, nu tineti duminica.
cind a sarbatorit isus duminica?
a zis david ca se va fixa o alta zi de odihna?!?! citat te rog.
Alexandru.. nu ne mai vorbi din Sfanta traditie.. pentru noi nu are relevanta. Vorbeste-ne Biblic, dar cu argumente, nu cu rastalmaciri.
“Numai voi si evreii”.. observ prejudecatile tale.. in plus, noi credem in invierea lui Isus. Asa ca nu inteleg de ce tot tragi inspre ortodoxie.. caci nu aceasta e credinta apostolilor, oricat ai sustine tu cu Traditia. Noul Testament nu sustine nicaieri sfintirea duminicii ca zi de odihna. Ca este ziua invierii e cu totul altceva. Si daca ucenicii au frant painea duminica asta nu inseamna ca no puteau face in oricare alta zi.
DUMNEZEU CRAIATOR.? .DUMNEZEU GUVERNATOR
????????????????????????????????????????????
Am cetit invatatur si comentar despre xiua Sabatului.?Ziua Saptia este martor intre
DUMNEZEU .